Aktualności 10 czerwca 2024

Gwiazdy NBA popularyzują ligę na Łotwie i w Słowenii

Dzięki swoim gwiazdom Kristapsowi Porzingisowi (Łotwa) i Luce Donciciowi (Słowenia) drużyny Boston Celtics i Dallas Mavericks osiągają rekordowe zaangażowanie fanów na całym świecie na platformach społecznościowych i cyfrowych NBA. Przedstawiamy dane dotyczące obu zawodników.

Kristaps Porzingis, Boston Celtics

Pierwszy mecz finałów NBA wygenerował rekordowe 130 mln wyświetleń w kanałach społecznościowych i cyfrowych. Najwięcej w historii meczów finałowych.

Koszulka Jaysuna Tatuna jest trzecią najlepiej sprzedającą się koszulką na świecie, zaraz za Stephenem Currym i LeBronem Jamesem.

Oglądalność meczów Celtic w NBA League Pass wzrosła pięciokrotnie w tym sezonie jeśli chodzi o Łotwę.

Subskrypcje NBA League Pass na Łotwie wzrosły znacznie, bo aż o 63%.

Luca Doncić, Dallas Mavericks

Dallas Mavericks jest najchętniej oglądaną drużyną w socialach NBA podczas play-offów w tym sezonie – 813 milionów.

Doncić w drugim meczu finałów konferencji zachodniej wykonał buzzer-beater, było to drugie najchętniej oglądalne zagranie w NBA na Instagramie w tym roku – 18 milionów.

Jeśli chodzi o Słowenię, w NBA App jest o 75% więcej użytkowników.

NBA League Pass – wzrost o 49% jeśli chodzi o liczbę subskrypcji w Słowenii.

19 z 20 meczów NBA najchętniej oglądanych w Słowenii na NBA League Pass to mecze drużyny z Dallas.

Te dane dowodzą, że obaj gracza mają ogromny wpływ szczególnie na wzrost popularności NBA w swoich krajach.

fot. Facebook NBA