Hummel z odważną decyzją w kontekście duńskich koszulek na mundial w Katarze
Hummel zakrywa logo na koszulkach reprezentacji Danii
Firma Hummel zaprezentowała koszulki reprezentacji Danii w trzech opcjach: czerwonej, białej oraz czarnej. Na pierwszy rzut oka można zauważyć, że logo marki jest słabo widoczne na trykotach. Jak się okazuje, jest to zabieg nieprzypadkowy i ma ogromne znaczenie.
Marka poinformowała, że tym ruchem chce zaznaczyć, że nie zamierza być widoczna na turnieju, którego organizatorem jest państwo, gdzie notorycznie łamane są prawa człowieka: Nowe koszulki reprezentacji Danii przekazują podwójną wiadomość. Po pierwsze inspirowane są Euro 92, gdzie Dania osiągnęła historyczny sukces.
Po drugie mają demonstrować protest przeciwko organizatorowi i jego rekordom w zakresie łamania praw człowieka. W związku z tym, stonowaliśmy wszystkie szczegóły nowych duńskich koszulek, jakie zostaną wykorzystane w trakcie mistrzostw świata. Nie chcemy być widoczni podczas tego turnieju. To impreza, która kosztowała życie tysiące ludzi. Cały czas wspieramy drużyną narodową, ale to nie to samo, co wspieranie Kataru jako kraju-gospodarza. Wierzymy, że sport powinien łączyć ludzi.
Odważny rok
Marka zdecydowała się na bardzo odważny i być możne przełomowy krok. Z wielką uwagą spoglądać będziemy na postawę oraz reakcje innych firm. Przypomnijmy, że w mediach pojawia się coraz więcej głosów wyrażających swój sprzeciw w kontekście organizowania mundialu w Katarze. Na ten temat wypowiedział się m.in. Eric Cantona, który skrytykował swojego byłego kolegę z drużyny – Davida Beckhama. Anglik został ambasadorem Kataru.