Aktualności 16 grudnia 2021

Barcelona szuka sponsora głównego na koszulki. W grze firmy powiązane ze światem kryptowalut

autor: Marek Cebula
Sytuacja finansowa „Dumy Katalonii” wciąż jest nie do pozazdroszczenia, dlatego Barca szuka dla siebie najlepszej opcji, jeśli chodzi o reklamę sponsora na froncie koszulek meczowych. Umowa z japońskim Rakutenem wygasa pod koniec tego sezonu. Klub wciąż bierze pod uwagę przedłużenie współpracy z obecnym sponsorem, ale ma też alternatywne oferty od firm związanych z kryptowalutami.

Kryptowaluty w modzie

Jak podaje katalońskie Mundo Deportivo, współpracą z Barceloną zainteresowane są dwie firmy związane ze światem kryptowalut, a rozmowy z nimi są zaawansowane. Pierwszą z nich jest Binance, który powstał w 2017 roku. Zarejestrowane na Malcie przedsiębiorstwo oferuje swoim klientom możliwość kupna i sprzedaży 76 kryptowalut. Warto również wspomnieć, iż firmę w reklamach promowali już m.in. Andres Iniesta oraz Luis Suarez. Druga opcja to FTX, powstała w 2019 i zarejestrowana w kraju Antigua i Barbuda. Firma w swojej ofercie posiada 42 kryptowaluty. Wcześniej Barca miała już odrzucić propozycje dwóch innych firm, jednej z Indii, a drugiej z Bliskiego Wschodu.

Trwają negocjacje z obecnym sponsorem

Barca nie skreśliła jeszcze definitywnie obecnego sponsora. Katalończycy wciąż negocjują z japońskim Rakutenem, oczekując oferty na poziomie 60mln euro na sezon łącznie z tzw. zmiennymi. Firma Hiroshiego Mikitaniego nie chce jednak zgodzić się na taką kwotę, dlatego wiele wskazuje na to, iż od przyszłego sezonu głównym sponsorem Barcelony zostanie ktoś inny.

Porozumienie z Chiliz

Mundo Deportivo informuje również, iż klub dogadał się już z firmą Chiliz, właścicielem projektu NFT socios.com. Logo firmy od nowego sezonu ma pojawić się na rękawkach koszulek Barcy. „Duma Katalonii” wciąż jednak czeka z oficjalnym ogłoszeniem nawiązania nowej współpracy.

Wartość sprzed pandemii

Ferran Reverter, Dyrektor generalny FC Barcelony, przyznał, że „klub prowadzi rozmowy z Rakutenem, ale ma także interesujące oferty od innych kandydatów”. Edward Romeu, Wiceprezydent ds. finansowych Barcy dodaje, iż wartość koszulki wyceniana jest na podstawie sytuacji sprzed pandemii, a nie obecnej. – Ktoś, kto chce być na koszulce Barcelony musi za to odpowiednio zapłacić – powiedział Romeu. W ostatnich dniach Wiceprezydent zadeklarował również, iż klub w następnych 5 latach chce podwoić bieżące przychody i osiągnąć obroty rzędu 1,500 milionów euro.