Ze świata 6 kwietnia 2013

Adidas pionierem promocji koszulek

Adidas wprowadził promocję koszulek meczowych na nowy level. Prezentacja trykotów bez ich pokazywania? Tego jeszcze nie grali.

Adidas wystartował z kampanią reklamową "The Blue, What Else Matters" ("Niebieski, co jeszcze się liczy" – przyp. red.), która zachęcić ma fanów Chelsea FC do zamówienia nowych koszulek meczowych tego zespołu na sezon 2013/2014, zanim je jeszcze zobaczą. To prawdopodobnie pierwszy raz, kiedy zestaw meczowy nabyć można w tego typu preorderze.

Akcja marketingowa oparta została w tym przypadku na prostym założeniu – trzeba wzbudzić w kibicach emocje, które utwierdzą ich w przekonaniu, że Chelsea to nie tylko klub piłkarski, ale coś większego, głębszego, co uznać można za centrum pewnej społeczności.

– Kampania zaprojektowana została na podstawie intuicji, że klub można wyrazić poprzez niebieski kolor. Nie tylko fani często śpiewają to słowo na trybunach, ale sam klub nazywa się The Blues. Chcemy zainspirować fanów w sposób, jaki dotychczas nie był wykorzystany. – tłumaczą przedstawiciele firmy.

W filmie, który został przygotowany z tej okazji, udział wzięli piłkarze ekipy ze Stamford Bridge – Juan Mata, Gary Cahill, John Terry, czy David Luiz.