01.07.2025 08:18

Nietypowy sponsoring XTB na Wimbledonie

XTB nie jest oficjalnym sponsorem Wimbledonu i nie występuje na liście oficjalnych partnerów tego turnieju, ale współpracuje intensywnie z kilkoma tenisistami.

Aug 19, 2023; Mason, OH, USA; Iga Swiatek (POL) reacts after a point against Coco Gauff (USA) during the Western and Southern Open tennis tournament at Lindner Family Tennis Center. Mandatory Credit: Katie Stratman-USA TODAY Sports/Sipa USA
2023.08.19 Mason
tenis ziemny
Turniej w Cincinnati
Foto Katie Stratman-USA TODAY Sports/SIPA USA/PressFocus

!!! POLAND ONLY !!!
Autor zdjęcia: PressFocus

XTB intensywnie angażuje się w tenis, do tej pory głównie na Roland Garros. W czerwcu 2025 roku XTB po raz pierwszy sponsorowało tenisistów podczas French Open – wspierając 10 graczy, którzy nosili logo polskiej firmy na koszulkach. W ich gronie znaleźli się m.in. Daniel Altmaier, Jelena Ostapenko czy Lois Boisson. Ponadto media zwracały uwagę na widoczne logo XTB podczas meczów w Paryżu.

Wielkie nazwiska

Polska marka może pochwalić się współpracą z wielkimi postaciami sportu jako ambasadorami: to m.in. Conor McGregor, Joanna Jędrzejczyk, Iker Casillas, Jairí Procházka, a w 2024 dołączył Zlatan Ibrahimović, a w 2025 – Tyson Fury. Ciekawe zjawisko widzimy teraz na Wimbledonie.

Sponsoring okolicznościowy (inaczej: sponsoring okazjonalny) to forma współpracy sponsora z wydarzeniem, osobą lub organizacją w związku z konkretną okazją lub jednorazowym wydarzeniem. Nie jest to stała ani długoterminowa współpraca – ma charakter krótkotrwały i ograniczony w czasie, często związany z konkretnym celem marketingowym.

Przykłady sponsoringu okolicznościowego:

  • Firma finansowa sponsoruje jednorazowo mecz gwiazd w siatkówce.
  • Marka odzieżowa wspiera tylko finał turnieju tenisowego, ale nie cały sezon.
  • XTB sponsoruje tylko jedną galę MMA (np. XTB KSW 104) bez zobowiązania do dalszego partnerstwa (choć w ich przypadku to się rozwinęło w stałe partnerstwo).
  • Marka napojów energetycznych sponsoruje konferencję gamingową jako okazjonalne wsparcie.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing