Prezydent PSG usprawiedliwia
Umowa sponsorska, którą PSG podpisało z Organizacją Turystyczną Kataru wzbudziła emocje w piłkarskim świecie. Prezydent klubu usprawiedliwia jednak takie działanie.
Paryski klub podpisał niebywale lukratywną umowę sponsorską z Organizacją Turystyczną Kataru. Dzięki niej przez najbliższe cztery lata wpływać będzie na klubowe konto od 150 do 200 milionów euro rocznie. Tak bajecznego kontraktu nie podpisał jeszcze żaden klub piłkarski.
Nie tylko wysokość umowy wzbudzała emocje. Organizacja Turystyczna Kataru ma bowiem powiązania z tamtejszymi władzami, podobnie jak właściciel klubu – fundusz Qatar Sports Investments. To wzbudziło podejrzenia, że klub na dobrą sprawę sponsoruje sam siebie i wartość umowy nijak nie ma się do jej rzeczywistej wyceny. Pojawiły się także sugestie, że jest to złe posunięcie w obliczu Finansowego Fair Play.
Prezydent klubu wyjaśnia jednak, że żadne nieprawidłowości nie miały miejsca. Nasser Al-Khelaifi tłumaczy, że klub ma ogromny wpływy nie tylko w Katarze, ale także w całym regionie. Dzięki temu zyski Organizacji Turystycznej Kataru mają być jeszcze większe niż koszty tej umowy.
Tak czy inaczej pieniądze się przydadzą. Z czegoś trzeba płacić gwiazdom, którzy przybywają do Paryża, by budować potęgę tej drużyny.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Duńczycy wyrównują budżety kobiecej i męskiej reprezentacji piłkarskiej
Duńska federacja piłkarska (DBU) ogłosiła, że budżet kobiecej reprezentacji w piłce nożnej wzrośnie o cztery miliony euro w nadchodzących latach, a do 2028 roku zrównają się z budżetem drużyny męskiej. Taki krok ma na celu promowanie równości w sporcie oraz zapewnienie lepszych warunków dla piłkarek.



