Barcelona już zarabia na nowym Camp Nou
Barcelona ogłosiła, że sprzedała ponad 3 700 miejsc VIP na nowym stadionie Spotify Camp Nou. Wszystkie najbardziej ekskluzywne VVIP Suites zostały całkowicie wyprzedane. Sprzedaż tych miejsc ma przynieść klubowi ponad 335 milionów euro przychodów w perspektywie średnio- i długoterminowej.

Sprzedaż miejsc VIP odbywa się w ramach nowego modelu licencji na miejsce (Personal Seat License, PSL), który zapewnia klubowi stabilne i przewidywalne źródło dochodu na wiele lat. Ten model pozwala inwestorom na zakup prawa do korzystania z miejsca VIP przez określony czas, co jest zgodne z trendami stosowanymi przez inne organizacje sportowe na świecie, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.
Jaki jest cel tych działań?
Nowy stadion, którego pojemność wzrośnie do 105 000 miejsc, ma na celu znaczne zwiększenie przychodów klubu z dnia meczowego. Obecnie FC Barcelona gra swoje mecze domowe na Estadi Olímpic Lluís Companys, a powrót na zmodernizowany Camp Nou planowany jest na późne lato 2025 roku, choć pełne zakończenie prac przewidywane jest na początek 2026 roku.
Udany sezon
Barcelona zakończyła sezon na pierwszym miejscu w tabeli LaLiga EA Sports, zapewniając sobie tytuł mistrza Hiszpanii. W ostatnim meczu sezonu pokonali Athletic Bilbao 3:0, a Robert Lewandowski strzelił dwa gole. Mimo to tytuł króla strzelców przypadł Kylianowi Mbappe. 26 kwietnia 2025 roku Barca triumfowała w finale Copa del Rey, pokonując Real Madryt 3:2 po dogrywce na stadionie La Cartuja w Sewilli.
Było to ich rekordowe, 32. zwycięstwo w tych rozgrywkach. W styczniu br. Blaugrana natomiast zdobyła Superpuchar Hiszpanii, pokonując w finale Real Madryt 5:2 w Dżuddzie, Arabia Saudyjska. Raphinha został wybrany graczem meczu.
