Ze świata 27 października 2012

Manchester United i DHL się rozstają

Władze klubu z Premier League nie były zadowolone z zysków jakie generowały reklamy na koszulkach treningowych i postanowiły poszukać nowego sponsora.

\"\"
DHL w 2011 roku został sponsorem koszulek treningowych piłkarzy Manchesteru United. Na mocy zawartej wtedy umowy firma umieszczała swoje logo na wspomnianych wcześniej koszulkach. Choć kontrakt został zawarty na rok to nieco później przedłużono go na 4 lata, w trakcie których DHL miał przelać na klubowe konto 40 milionów funtów.

Choć kwota ta jest dość spora i niektóre zespoły Premier League nie otrzymują tak dużych pieniędzy nawet od sponsorów, którzy umieszczają swoje logotypy na trykotach meczowych, to władze klubu nie były z niej zadowolone.

Dlatego też obie strony doszły do porozumienia i skróciły czas obowiązywania umowy, która skończy się już w 2013 roku. Nie zmienia to jednak faktu, że DHL pozostanie oficjalnym logistycznym partnerem klubu.

Władzom Manchesteru United pewnie uda się znaleźć chętnego, który za treningowe koszulki zapłaci więcej niż DHL. Nie mniej jednak, zrywając umowę z tą firmą, wysłali oni do swoich biznesowych partnerów nieco nieprzyjemny komunikat informując ich, że nie mogą być pewni czy ich współpraca z klubem będzie trwać tak długo jak planowano.