Ze świata 5 października 2012

„Trykotowi” sponsorzy we Francji

Piłkarska liga we Francji rośnie w siłę. Ile zatem trzeba zapłacić, by umieścić swój logotyp na koszulkach piłkarzy? Który klub zarabia w ten sposób najwięcej.

\"\"
Niedawno powstał raport, który prezentował wyniki badań nad przychodami francuskich klubów z tytułu sprzedaży miejsca na koszulkach piłkarzy. Dane dotyczyły sezonu 2011/2012.

Okazuje się, że najwięcej zarabiała w ten sposób drużyna Olympique Marsylia. Jej sponsor – firma Betclic zasilała konto zespołu kwotą 5,5 miliona euro rocznie.

Niewiele mniej zarabiało PSG. Na mocy umowy z Emirates klub ten wzbogacał się co 12 miesięcy o 4,9 miliona euro.

Średnia dla wszystkich drużyn wyniosła 1,5 miliona euro rocznie. Przypomnijmy jednak, że klub OGC Nice nie uzyskiwał z tego tytułu żadnych korzyści finansowych.

Ciekawie wygląda sytuacja z PSG i negocjowanym właśnie kontraktem z firmą Qatar Bank. Negocjowana umowa ma opiewać na kwotę 100 milionów euro rocznie. Tak pokaźną sumę bank wpłacałby co roku na konto klubu jeśli tylko posiadałby prawa do nazwy stadionu i umieszczania swojego logotypu na koszulkach piłkarzy. Ciekawe co na takie źródło finansowania powie UEFA?