Ze świata 7 września 2012

Samsung nadal z Chelsea FC

Koreański producent elektroniki postanowił przedłużyć swoją współpracę z londyńskim klubem piłkarskim. Logo marki nadal pozostanie na niebieskich koszulkach.

\"\"
Przygoda marki Samsung z drużyną Chelsea FC rozpoczęła się w 2005 roku. Wtedy to producent elektroniki zastąpił Emiratem Airline na koszulkach meczowych. Wówczas reklama taka kosztowała koreańską firmę 11 milionów funtów na sezon.

Teraz kwota ta jest nieco wyższa. Najświeższa umowa obowiązywać ma do 2015 roku. Za umieszczenie swojego logotypu na koszulkach Chelsea FC Smasung płacić będzie 15 milionów funtów rocznie (około 23,9 miliona dolarów).

Przypomnijmy, że na tle lokalnych rywali umowa ta nie wydaje się być wyjątkowo lukratywna. Manchester United zapewnił sobie bowiem 559 milionów dolarów w ciągu 7 lat od General Motors. Liverpool zarobi na koszulkach 80 milionów funtów w 4 lata (umowa z Standard Chartered Plc), a Manchester City dostanie 50 milionów dolarów co rok od Etihad.