Ze świata 14 sierpnia 2012

Nazwij piłkę na Mundial w Brazylii

Adidas ogłosił start nowej akcji promocyjnej, skierowanej do kibiców piłkarskich. Umożliwia ona udział w wyborze nazwy oficjalnej piłki meczowej Mundialu w Brazylii.

\"\"Głosowanie przygotowane przez Adidas na stronie internetowej www.adidas.com/football pozwoli kibicom na wyłonienie zwycięskiej nazwy spośród trzy propozycji. Wszystkie inspirowane są elementami kultury brazylijskiej – muzyką, sztuką, modą oraz piłką nożną. W celu znalezienia oryginalnego nazewnictwa adidas przez ostatni rok sondował fanów w Brazylii. Efektem poszukiwań jest zawężenie wyboru do trzech opcji, spośród których każda ma bezpośredni związek z brazylijską tożsamością.

Brazuca- nieformalne określenie używane przez Brazylijczyków do opisania narodowej dumy z brazylijskiego stylu życia. Podobnie jak przy podejściu do futbolu, charakteryzuje się nastawieniem pełnym emocji, dumy i życzliwości.

Bossa Nova – styl muzyczny zapoczątkowany w Rio de Janeiro w latach 50-tych XX wieku. Szybko stał się najważniejszym i najbardziej wpływowym nurtem w brazylijskiej kulturze, definiującym na nowo muzykę popularną. Rytm odzwierciedla sposób w jaki Brazylijczycy operują piłką – lekko, swobodnie z artystyczną płynnością ruchów.

Carnavalesca – karnawał jest duszą i sercem brazylijskiej kultury. Reprezentuje wieczną celebrację kolorów, muzyki i szczęścia. Podobnie jak piłka nożna jest wydarzeniem nierozerwalnie związanym z historią Brazylii i jej dumnym, narodowym dziedzictwem.

Akcja promocyjna rozpoczęta 12 sierpnia potrwa przez kolejne trzy tygodnie. Jest to pierwszy, symboliczny krok Adidas na drodze do Mistrzostw Świata w 2014 roku.

Adidas jest oficjalnym partnerem rozgrywek FIFA od ponad 40 lat. Dostarcza oficjalne piłki meczowe na Mistrzostwa Świata od 1970 roku.