Szachtar wprowadza na rynek przysmaki
Szachtar Donieck, zdecydował się wprowadzić na rynek ziarna słonecznika oraz orzeszki o różnych smakach pod własną marką „Naprzód Szachtar”. Dzięki temu zespół zacznie zarabiać sam na siebie.
Ukraińcy chcą iść śladami największych klubów w Europie. Dla przykładu w Katalonii bardzo popularne jest mleko FC Barcelony, a z kolei Arsenal Londyn ma własną czekoladę.
Przysmaki w opakowaniach, które będą mieć barwy klubu z Doniecka będą powstawać w fabryce w Dużkowie.
– Koszty związane z uruchomieniem linii pokryje producent. W zamian dostanie od nas prawo do wykorzystania marki
– wyjaśnia szef marketingu i komunikacji FK Szachtar, Jurij Swiridow.
– Zarabianie pieniędzy w tym przypadku nie jest dla nas najważniejsze. Nie ukrywamy jednak – co jest rzeczą naturalną – że jakiś profit ze sprzedaży będzie zasilał klubowe konto – dodał Swiridow.
Według zapowiedzi przedstawicieli zespołu z Doniecka ziarna słonecznika i orzeszki to dopiero początek. W przyszłości ma powstać jeszcze więcej przysmaków marki „Naprzód Szachtar”.