Aktualności 23 marca 2021

Nowe logo hiszpańskiej federacji piłkarskiej. Wygrał minimalizm

Rzadko zdarza się, by dana organizacja podejmowała decyzję o dość wyraźnej zmianie swojego loga. Jak wiadomo, jest to znak rozpoznawczy, dlatego z reguły wprowadzane są co najwyżej kosmetyczne zmiany. Odważny ruch wykonała hiszpańska federacja piłkarska, która całkowicie zmieniła swoje logo. Wielu kibicom nie przypadło ono do gustu. 

Nowe otwarcie

We wtorek zorganizowano specjalną konferencję prasową, na której prezydent RFEF (hiszpańskiej federacji piłkarskiej) wytłumaczył powody zmiany loga – Na wstępie chciałbym podziękować projektantom za ich fantastyczną pracę. To nie tylko zmiana wizerunku i loga, ale także kroju pisma wzorowanego na fladze Hiszpanii. Ważne jest, by znać przyczyny tej zmiany.

Zmiana podyktowana jest częścią naszego planu strategicznego i brali w niej udział prezesi federacji terytorialnych. Miejmy nadzieję, że marka będzie nam towarzyszyć w bardzo ważnych sukcesach. To wizerunek reprezentacji narodowych, naszych zawodników. Wszystkich kobiet i mężczyzn, którzy są częścią naszej federacji – oznajmił Luis Rubiales.

Mieszane uczucia

Zmianę loga bardzo głośno skomentowali kibice. W oczach wielu sympatyków forma graficzna wypada bardzo słabo i przypomina bardziej koncern farmaceutyczny. Pewien minimalizm zawsze ma swoich zwolenników, jednakże w tym przypadku można jednak mówić o przesadnej prostocie.