Ze świata 19 października 2020

Liverpool FC z nowym sponsorem. Ile jest warta reklama na rękawie?

autor: Miłosz Marek
Mistrz Anglii, Liverpool FC poinformował o pozyskaniu nowego partnera. Sponsorem klubu została firma Expedia, która zastąpiła Western Union. Ile wart jest ten deal? Tego jeszcze nie ujawniono, ale można spekulować na podstawie wartości umów innych zespołów.

Nowy partner

Do tej pory na rękawkach koszulek Liverpool FC widniała reklama globalnej marki Western Union, działającej w branży finansowej. Od derbowego starcia z Evertonem w 5. kolejce Premier League to miejsce zajął logotyp firmy Expedia.

Expedia to jeden z największych serwisów turystycznych na świecie. Klub poinformował, że podpisał wieloletnią umowę, ale nie zdradził jej dokładnej długości. Logo firmy znajdzie się na koszulkach zarówno sekcji męskiej jak i żeńskiej klubu.

W ramach umowy sponsor zagwarantował sobie możliwość do wykorzystania wizerunku zawodników w kampaniach marketingowych. Skorzysta oczywiście także z prezencji logotypu w trakcie dnia meczowego.

Ile zarobi mistrz Anglii?

Jak zwykło się robić przy podpisaniu takich umów, kwoty wsparcia dla klubu nie podano w oficjalnym komunikacie.

Można spekulować, ile zarobi drużyna z Anfield. Na pewno nie będzie to mniej niż przywidywało to dotychczasowa umowa z Western Union, na mocy której “The Reds” otrzymywali 5 milionów funtów za sezon.

Najlepsze drużyny w kraju do tej pory mogły pochwalić się kontraktami wartymi nawet dwukrotnie więcej. Po 10 milionów funtów za reklamę na rękawach otrzymują Arsenal, Chelsea oraz Manchester United. Trudno spodziewać się, by w przypadku LFC ta kwota była niższa.

źródło: sportspromedia.com