Liverpool FC z nowym sponsorem. Ile jest warta reklama na rękawie?
Nowy partner
Do tej pory na rękawkach koszulek Liverpool FC widniała reklama globalnej marki Western Union, działającej w branży finansowej. Od derbowego starcia z Evertonem w 5. kolejce Premier League to miejsce zajął logotyp firmy Expedia.
Expedia to jeden z największych serwisów turystycznych na świecie. Klub poinformował, że podpisał wieloletnią umowę, ale nie zdradził jej dokładnej długości. Logo firmy znajdzie się na koszulkach zarówno sekcji męskiej jak i żeńskiej klubu.
W ramach umowy sponsor zagwarantował sobie możliwość do wykorzystania wizerunku zawodników w kampaniach marketingowych. Skorzysta oczywiście także z prezencji logotypu w trakcie dnia meczowego.
Ile zarobi mistrz Anglii?
Jak zwykło się robić przy podpisaniu takich umów, kwoty wsparcia dla klubu nie podano w oficjalnym komunikacie.
Można spekulować, ile zarobi drużyna z Anfield. Na pewno nie będzie to mniej niż przywidywało to dotychczasowa umowa z Western Union, na mocy której “The Reds” otrzymywali 5 milionów funtów za sezon.
Najlepsze drużyny w kraju do tej pory mogły pochwalić się kontraktami wartymi nawet dwukrotnie więcej. Po 10 milionów funtów za reklamę na rękawach otrzymują Arsenal, Chelsea oraz Manchester United. Trudno spodziewać się, by w przypadku LFC ta kwota była niższa.
źródło: sportspromedia.com