Ze świata 30 lipca 2020

Twitch Sports – nowa platforma z treściami sportowymi

Należąca do Amazona platforma streamingowa Twitch rozszerza swoją działalność. Internauci będą mieli dostęp do treści, które dotychczas były zarezerwowane przede wszystkim dla telewizji i płatnych serwisów VOD. W promocji ma pomóc podpisanie strategicznych umów z wielkimi klubami piłkarskimi – Realem Madryt, Juventusem, Paris Saint-Germain czy Arsenalem.

Kojarzony głównie z grami i e-sportem Twitch wkracza do świata sportu. Globalna platforma uruchamia nowy kanał dedykowany treściom sportowym. Początkowo Twitch będzie współpracował z każdym klubem publikując zakulisowe treści. W planach jest jednak rozszerzenie działań i publikowanie ekskluzywnych treści, które znamy np. z klubowych telewizji.

Globalny rozwój

Liczba użytkowników Twitcha stale rośnie – według szacunków w USA do końca 2020 r. platforma powinna osiągnąć 37,5 mln odbiorców miesięcznie. Serwis wciąż stara się przyciągnąć nowych użytkowników, na co jednym ze sposobów ma być uruchomienie platformy Twitch Sports. Zapewni ona bardziej interaktywne wrażenia podczas oglądania (z Twitcha korzystają przede wszystkim osoby poniżej 34 lat) i będzie poświęcona różnym dyscyplinom sportowym.

Unikalne materiały dla kibiców

W ramach podpisanych partnerstw na platformie znajdą się ekskluzywne zakulisowe materiały (często publikowane na żywo przed meczami), reportaże, a w przyszłości również konferencje prasowe czy mecze towarzyskie (w tym również te rozgrywane przez drużyny młodzieżowe) współpracujących klubów. Twitch Sports, w celu dotarcia z materiałami do wielu odbiorców na całym świecie, na mocy podpisanych umów z Realem Madryt, Juventusem, Paris Saint-Germain i Arsenalem rozszerza więc obszar swoich działań o przedstawicieli największych piłkarskich lig w Europie. Jest to kolejny dowód na ambitne plany koncernu Amazon, szczególnie po niedawnym potwierdzeniu współpracy z NBA (National Basketball Association), UFC (Ultimate Fighting Championship) czy NWSL (National Women’s Soccer League). 

Przenoszenie aktywności do sieci

Założony w 2011 serwis Twitch został kupiony przez koncern Amazon w 2014 r. za kwotę 970 mln dol. i dotychczas kojarzył się przede wszystkim z grami. Wzrost popularności serwisu w ostatnim czasie spotęgował wybuch pandemii koronawirusa i zawieszenie rozgrywek sportowych. Wiele dyscyplin przeniosło wówczas swoją aktywność do sieci, przyciągając nowych kibiców. Jednym z takich przykładów może być np. działanie Formuły 1 organizującej wirtualne GP, w którym uczestniczył m.in. bramkarz Realu Madryt Thibaut Courtois.

fot. AP Images