Ze świata 22 czerwca 2020

The North Face jako pierwszy podjął trudną decyzję

The North Face to pierwsza tak duża i znana marka, która zdecydowała się na rezygnację z umieszczania reklam na Facebooku i Instagramie.

Producent odzieży sportowej chce się w ten sposób solidaryzować z organizacjami praw obywatelskich, w tym NAACP. Te upubliczniły list w „The Los Angeles Times”, w którym wzywały Facebooka do skasowania nienawistnej retoryki i wiadomości podżegających do przemocy wobec grup chronionych.

The North Face wykazało się solidarnością rezygnując z kupowania reklam. – Z dniem 19 czerwca The North Face wstrzymuje wszystkie płatne reklamy na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające powstrzymać rozpowszechnianie na platformie treści rasistowskich, agresywnych lub nienawistnych oraz dezinformacji – wyjaśniła rzeczniczka firmy.

Sam Facebook szybko wydał oświadczenie. – Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy związanej z usuwaniem mowy nienawiści i zapewnianiem informacji dotyczących głosowania – stwierdziła Carolyn Everson, wiceprezes, Global Business Group w Facebooku. – Dotyczą tego nasze rozmowy z marketerami i organizacjami.

Natomiast firma poszerzyła swój protest reklamowy o Instagram.