Ze świata 21 czerwca 2020

To mógł być świetny sezon dla WRC

Według Nielsen Sports, oglądalność z pierwszych trzech rund sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) 2020 wzrosła o 15 procent w stosunku 2019 roku.

Wzrost liczby odbiorców trzech wydarzeń – Rajdu Monte-Carlo, Rajdu Szwecji i Rajdu Guanajuato w Meksyku to efekt wzrostu liczby godzin zasięgu od globalnych nadawców.

Relacje obejmowały 2679 godzin, co stanowi 28-procentowy wzrost w porównaniu z 2095 godzinami z trzech wydarzeń w 2019 roku.

Pięć największych rynków odbiorców WRC w 2020 roku to Finlandia (nadawca publiczny YLE), Francja (płatny Canal Plus), Hiszpania (DAZN i nadawca publiczny TVE), Belgia (francuski nadawca RTBF) i Szwecja (nadawca publiczny SVT).

WRC w tym roku zyskało darmową transmisję w Japonii, po umowach uzgodnionych przez agencję Dentsu z naziemnymi nadawcami NHK i TV Asahi.

WRC transmituje także transmisję ze wszystkich wydarzeń na swojej platformie WRC +.