Ze świata 21 maja 2020

Hummel po 13 latach wraca do Premier League

Gdy w 2007 roku duńska marka hummel kończyła współpracę z Aston Villa FC mało kto mógł się spodziewać, że rozbrat firmy z Premier League potrwa aż 13 lat.

A jednak. Jednak teraz szykuje się ciekawy powrót. Przedsiębiorstwo od sezonu 2020/21 będzie sponsorem technicznym Everton FC. Zastąpi Umbro, które wspierało klub z Liverpoolu od 2014 roku.

Warto pamiętać, że jeszcze w marcu 2019 roku Everton przedłużał porozumienie z Umbro. Kontrakt szacowany na około 4-5 mln funtów rocznie miał jednak klauzulę. Dzięki niej klub mógł zmienić dostawcę sprzętu w przypadku lepszej oferty.

Takowa nadeszła właśnie od hummela. Szacuje się, że za sezon firma zapłaci około 9,5 mln. Duńczyków w negocjacjach reprezentowała agencja Elitę Group. Jednak, o czym informuje „SportBusiness”, przebiegły one bardzo sprawnie.

Umbro, tak jak i sponsor główny SportPesa, których umowy wygasają z końcem czerwca 2020 roku będą współpracować z klubem do końca sezonu Premier League, o ile zostanie on wznowiony.

Dla hummela Everton FC stanie się sztandarowym klubem. Marka chce zwiększyć swoją ekspozycję w Wielkiej Brytanii, a obecność w najbogatszej lidze świata powinna w tym znacząco pomóc.

Ważną informacją jest też, że nie ulegnie zmianie rola amerykańskiego sprzedawcy odzieży sportowej. Fanatics pozostanie globalnym partnerem sprzedaży detalicznej Evertonu.

– Wejście do Premier League jest integralną częścią naszych ambitnych planów rozwoju, ekspansji międzynarodowej i koncentracji na sporcie. Czas jest również idealny, ponieważ jest to 50. rocznica, gdy legenda klubu Alan Ball, wprowadził hummela na rynek brytyjski ze swoimi legendarnymi białymi butami. Everton cieszy się dużą popularnością zarówno w kraju, jak i na całym świecie, zapewniając fantastyczną platformę zaangażowania i pozytywne perspektywy na przyszłość – powiedział Allan Van Nielsen, dyrektor generalny firmy.