Ze świata 21 lutego 2012

60 milionów za rosyjską Premier Ligę?

Po zakończeniu obecnego sezonu najwyższej piłkarskiej klasy rozgrywkowej w Rosji wygasa kontrakt na jej pokazywanie. Póki co, na stole pojawiła się tylko jedna oferta.
Przedstawiła ją międzynarodowa agencja zajmująca się marketingiem sportu – Infront Sports & Media. Jej oferta to 60 milionów dolarów za sezon Premier Ligi.

Agencja jest niezwykle doświadczona. Powstała w 2003 roku, a jej założycielem był Robert Louis-Dreyfus. Zmarły w 2009 roku biznesmen zarządzał między innymi Adidasem oraz Olympique Marsylia.

Infront Sports & Media współpracuje między innymi z Niemiecką Federacją Piłkarską, a także zarządza prawami telewizyjnymi we włoskiej Lega Calcio do Serie A oraz Serie B. To tylko skrawek portfolio firmy.

Do tej pory prawa do pokazywania rozgrywek miał rosyjski gigant NTV Plus, wchodzący w skład holdingu Gazprom Media.