Ze świata 12 maja 2020

ATP ze znaczącym wzrostem przychodów

Przychody ATP Media, międzynarodowego działu sprzedaży praw medialnych i produkcji dla nadawców ATP Tour, osiągnęły w 2019 roku 139,5 mln dolarów.

To oznacza wzrost o 15,3% w stosunku do 121 mln przychodów odnotowanych w 2018 roku.

Zysk brutto ATP Media wzrósł o 23,5% do 16,8 mln w 2019 roku. To zasługa m.in. kontrolowaniu kosztów produkcji i dystrybucji. Zysk za rok obrotowy wyniósł 4,9 mln amerykańskiej waluty.

Sprzedaż praw do transmisji na żywo stanowi lwią część przychodów organizacji. Uzupełnione są sprzedażą subskrypcji usługi transmisji strumieniowej ATP Tennis TV, przychodami ze sprzedaży ATP Tennis Radio i sprzedażą praw archiwalnych. ATP Media dystrybuuje swoje prawa do transmisji na całym świecie we współpracy z agencją IMG.

Warto też pamiętać, że od początku sezonu 2019 swój bieg rozpoczęły nowe, intratne kontrakty nadawcze we Francji (Eurosport), Hiszpanii (Telefónica) i Wielkiej Brytanii (Amazon).

Przypomnijmy, że aktualnie rozgrywki tenisowe pod egidą ATP pozostają w zawieszeniu z powodu koronawirusa.