Ze świata 13 listopada 2019

Heineken zdominował rozgrywki UEFA

Holenderska marka piwa Heineken zawarła dwie istotne umowy sponsoringowe z UEFA, organizacją zarządzającą europejską piłką nożną.


Po pierwsze, firma przedłużyła umowę na wsparcie Ligi Mistrzów UEFA. Nowe porozumienie obejmuje sezony 2021/22, 2022/23 i 2023/24. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż współpraca trwa w tym zakresie już ponad 25 lat.

Mniej oczekiwane było ogłoszenie, że Heineken zostanie oficjalnym partnerem UEFA Euro 2020. Wynikało to z tego, że UEFA nie była pewna, czy sprzedać jedne globalne prawa w zakresie oficjalnego piwa, czy może na każdym z 12 krajów goszczących turniej znaleźć partnerów.

Ostatecznie UEFA ogłosiła przetarg z trzema opcjami: prawa powszechne, prawa do jednolitego rynku, lub dowolne połączenie praw. Jeszcze w zeszłym roku Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA, przyznawał, że rozproszenie tych praw miało być ukłonem w stronę kibiców, którzy podczas turnieju mogliby „cieszyć się piwną podróżą po Europie”.

Koniec końców, Heineken zyska wyłączne prawa do sprzedawania swoich produktów na stadionach, w strefach fanowskich oraz wioskach kibiców, a także reklam i ekspozycji na bandach LED, w mediach cyfrowych. Ale to nie wszystko, będzie też choćby partnerem prezentującym wybór „Piłkarza Meczu”. Heineken planuje także liczne działania z udziałem ambasadora, którym jest Thierry Henry.

Ale… to ciągle nie koniec. Marka Amstel należąca do Heinekena została partnerem nowych rozgrywek klubowych – UEFA Europa Conference League. Mają one wystartować w sezonie 2021/22. Amstel pozostanie również partnerem Ligi Europy UEFA.