Ze świata 7 listopada 2019

Liverpool FC ma otwartą drogę do Nike

Angielscy giganci piłki nożnej Liverpool FC mogą w końcu swobodnie podpisać umowę sponsorską z Nike.


Odwołanie New Balance o pozostanie z klubem zostało odrzucone w sądzie apelacyjnym w Wielkiej Brytanii. Wyrok, potwierdzony na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości, kończy spór.

New Balance desperacko próbowało utrzymać relacje z obecnymi liderami Premier League i zwycięzcą Ligi Mistrzów UEFA w sezonie 2018/19.

Natomiast Liverpool FC chciał nawiązać współpracę z Nike, ponieważ zaoferowano mu umowę wartą 30 mln funtów na sezon. Chociaż jest to w rzeczywistości znacznie mniejsza kwota niż to co płaci New Balance, o tyle Nike dorzuca 20% z tantiem za sprzedaż netto wszystkich towarów i dostęp do znanych sportowców w swojej stajni, takich jak LeBron James i Serena Williams, aby pomóc w promowaniu klubu.

New Balance chciało utrzymać relacje z „The Reds” poprzez aktywację klauzuli odnowienia, dającej marce prawo do dopasowania oferty do konkurencji.