Ze świata 20 października 2019

Pierwszy taki klub w MLS

Los Angeles FC zostało pierwszym klubem w Major League Soccer, który pozyskał sponsora na rękawki koszulek meczowych.


Franczyza MLS związała się wieloletnią umową z firmą Target. Bieg kontraktu rozpocznie się w styczniu 2020 roku. Logo marki pojawi się na lewym rękawku trykotów meczowych.

MLS wydało zgodę na sprzedaż miejsc sponsorom na rękawkach koszulek w październiku 2018 roku. Rozmiar naszywki jest taki sam jak istniejące logo rozgrywek na prawym rękawie. Są to też te same wymiary (6,3 x 6,3 cm) co naszywki sponsorskie na trykotach w NBA.

Nowa inicjatywa MLS to wieloletni program pilotażowy, dostępny tylko dla tych klubów, które już zapewniły sobie głównego sponsora na koszulkach. LAFC współpracuje w tym przypadku z YouTube TV.

Warunków finansowych nie znamy, ale „The Athletic” sugeruje, że stawki będą sięgały od 0,5 do 1 mln dolarów za sezon.