Ze świata 12 września 2019

Rosnące przychody właściciela marki UFC

Firma Endeavor, właściciel marki UFC, ogłosiła, że jej przychody z rozrywki i sportu w pierwszej połowie 2019 roku osiągnęły 1,33 miliarda dolarów.

Z dokumentów jakie wpłynęły do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd wynika, że duża część z tej kwoty pochodzi ze sprzedaży praw medialnych, głównie związanych z międzynarodowymi umowami dystrybucyjnymi dotyczącymi piłki nożnej.

Kolejnym ważnym elementem przychodów firmy z działu sportu i rozrywki były wpływy z kontraktu UFC jaki został podpisany z telewizją ESPN, a także współpraca z firmami bukmacherskimi, biznes związany z produkcją treści i wydarzeń własnych.

Zysk operacyjny z tej konkretnej części biznesu Endeavor wyniósł 187,6 miliona dolarów i wzrósł o blisko 10% w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.

Przychody z działu rozrywki i sportu są zdecydowanie największą finansową częścią firmy.

Całościowe przychody Endeavor wyniosły w pierwszym półroczu 2,05 miliarda dolarów. Rok temu wynik ten był na poziomie 1,5 miliarda.

Przy okazji warto przypomnieć, że kilka miesięcy temu firma Endeavor, zdecydowała o tym, że będzie notowana na nowojorskiej giełdzie. Wstępnie mówiono o tym, że do ogłoszenia oferty publicznej może dojść już latem tego roku, ale termin ten został przesunięty.

Jak poinformował jakiś czas temu serwis Deadline, plany wejścia na giełdę zostały odłożone na pewno do września, a może nawet na koniec roku 2019. Przesunięcie terminu ma związek z planami przejęcia przez Endeavor firmy On Location, zajmującej się organizacją wydarzeń na żywo i branżą hotelarską. Dzięki temu posunięciu, które ma kosztować firmę około 700 milionów dolarów, szefostwo Endeavor liczy, iż ich portfolio stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów.

Dzięki wejściu na giełdę i pozyskaniu pieniędzy, Endeavor planuje rozszerzyć swoją działalność i spłacić inwestorów, którzy pomogli przy zakupie organizacji UFC.