Ze świata 10 sierpnia 2019

Zuffa Boxing coraz bliżej wejścia na rynek

O potencjalnym wejściu organizacji Ultimate Fighting Championship do świata boksu mówi się od długiego czasu.


Sam Dana White, szef amerykańskiego giganta nie kryje, że jest to dla niego interesujący kierunek, a nowy twór organizacji jakim jest Zuffa Boxing będzie nie tylko konkurować na rynku pięściarskim, ale chce stworzyć zupełnie nową jakość, czyli działać na zasadach jakie panują w UFC.

Dzięki takiemu podejściu planowane jest łatwiejsze zestawianie największych gwiazd boksu z sobą, co dziś zajmuje często kilka dobrych lat i znacznie utrudnia konfrontacje najlepszych z najlepszymi. Podczas niedawnego spotkania z mediami Dana White, powiedział również, że chce skupić się na młodych, perspektywicznych bokserach.

– Kluczem do sukcesu tego projektu ma być pozyskanie najlepszych młodych zawodników na świecie i sprawienie, żeby z sobą walczyli – powiedział White. – To wszystko. Mam wiele różnych pomysłów na to jak tego dokonać i będę to robił z moim współpracownikiem od boksu.

Co ciekawe, UFC jest coraz bliżej wielkiego otwarcia projektu Zuffa Boxing. Szef UFC niedawno poinformował, że zatrudnił w firmie nowego człowieka, który będzie odpowiedzialny właśnie za boks. Niestety nie zdradził nazwiska tej osoby. Dodatkowo trwają już mocno zakrojone prace nad przygotowaniem biurowej części UFC odpowiedzialnej za boks, o czym również powiedział Dana White.

– Mamy plan i chcemy go wdrożyć w listopadzie. W naszej siedzibie w Las Vegas przygotowujemy całe nowe skrzydło dla boksu. Trwają prace. Powstają biura. Liczę, że do października wszystko będzie gotowe. Ja jestem gotowy i podekscytowany. To najlepszy moment na wykonanie tego ruchu – dodał.

Dzięki nowemu projektowi organizacja UFC będzie również mogła zestawiać potencjalne walki bokserów z zawodnikami MMA, którzy toczą boje pod jej skrzydłami. Sami fighterzy często mówią o swoich bokserskich ambicjach, a Dana White nie zamierza im utrudniać realizacji takich celów, jeśli tylko będą one biznesowo powiązane z amerykańską marką.