Ze świata 5 sierpnia 2019

Gigant chce zostać z Warriors

Japońska firma z branży e-commerce - Rakuten - chce przedłużyć współpracę z Golden State Warriors, czołową franczyzą NBA.


Obecna trzyletnia umowa, która obejmuje prawa do reklamy na koszulkach meczowych, wynosi około 20 mln dolarów rocznie i wygaśnie na koniec sezonu 2019/20.

Amit Patel, dyrektor generalny Rakuten Americas, powiedział w rozmowie z „Bloomberg”, że sponsoring był kluczem do zwiększenia świadomości marki Rakuten.

Rozpoznanie marki było „prawie zerowe”, kiedy Patel przejął stery w USA w maju 2017 roku. Ale wzrosło o 300 procent wśród amerykańskich fanów koszykówki.

– Z pewnością chcemy zagrać długi mecz – powiedział Patel. – W dalszym ciągu oceniamy szanse i szukamy sposobów na przedłużenie współpracy.

Patel wskazał, że partnerstwo ma więcej do zaoferowania, częściowo dlatego, że strona internetowa firmy Ebates – ważna część amerykańskiego biznesu Rakuten – została przemianowana na Rakuten dopiero na początku tego roku. Zmieniona marka będzie promowana w trzecim sezonie współpracy.