UEFA stawia na OTT
O takich planach mówiło się od pewnego czasu. Teraz zostały one potwierdzone. Organ zarządzający europejską piłką nożną planuje uruchomienie platformy OTT.
W ten sposób UEFA chce zwiększyć grono odbiorców rozgrywek piłkarskich, a zarazem podążyć za zmianami w zachowaniach widzów.
Oczywiście nie jest tak, że UEFA sama organizuje to przedsięwzięcie. Pomaga w tym Alibaba Group.
– To nasza odpowiedź na rewolucję w sposobie oglądania telewizji przez użytkowników, która właśnie dokonuje się wokół nas – wyjaśnił Aleksander Ceferin, prezydent UEFA. – Dzięki platformie będziemy mogli dotrzeć do większej liczby odbiorców przy współpracy z największymi partnerami doświadczonymi w dostarczaniu cyfrowych treści.
Nie jest znana data premiery nowego medium, jednak powinno to nastąpić w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Nie ujawniono także priorytetowych rynków dla UEFA.