Ze świata 7 grudnia 2018

Visa zaangażowana w piłkę nożną kobiet

Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podpisała z UEFA wieloletnią umowę partnerską o przełomowym znaczeniu.


Po rozdzieleniu przez Unię Europejskich Związków Piłkarskich praw sponsorskich od piłki męskiej, Visa została pierwszym w historii sponsorem rozgrywek UEFA w piłce nożnej kobiet.

– Dla kobiecej piłki nożnej nastały ciekawe czasy. Już dwadzieścia jeden milionów kobiet i dziewcząt gra w piłkę w Europie i Visa pragnie wyrazić uznanie dla każdej z nich – powiedziała Charlotte Hogg, Chief Executive Officer, Europe.

– Jesteśmy niezwykle dumni mogąc ogłosić podpisanie z UEFA przełomowej umowy partnerskiej, której celem jest wspieranie i przyspieszenie rozwoju piłki nożnej kobiet w całej Europie. Chcemy inspirować dziewczęta i młode kobiety oraz stwarzać im możliwości, dzięki którym będą mogły spełniać swoje marzenia. Planujemy wraz z UEFA sprawić, że kobieca piłka nożna wreszcie zajmie należne jej miejsce ponieważ Visa wierzy w akceptację wszędzie – od boisk po sale konferencyjne – dodała.

Umowa przewiduje wsparcie dla futbolu kobiet podczas wszystkich rodzajów rozgrywek UEFA aż do 2025 roku. Visa będzie głównym partnerem Ligi Mistrzyń UEFA, Mistrzostw Europy w kobiecej piłce nożnej, Mistrzostw Europy U-19 i U-17 w piłce nożnej kobiet i Mistrzostw Europy w futsalu kobiet.

Visa będzie także wspierała marketingową platformę UEFA Together #WePlayStrong, której celem jest zachęcenie dziewcząt i kobiet do gry w piłkę.

W ramach umowy partnerskiej Visa pomoże wzmocnić przekaz kampanii poprzez co-brandowanie treści mających na celu zmianę postrzegania kobiecej piłki nożnej i uczynienia jej najpopularniejszym sportem wśród kobiet i dziewcząt w Europie.

Vlogi Press Play, realizowane w ramach kampanii Together #WePlayStrong, mają już niemal osiem milionów wyświetleń – jest to cykl filmów, na których najlepsze zawodowe piłkarki Europy dzielą się szczegółami ze swojego codziennego życia.

– Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że zawarliśmy z Visa tą niezwykłą i postępową umowę partnerską. Cieszymy się, że będziemy razem pracować nad nowatorskimi i pomysłowymi sposobami pozwalającymi jeszcze przyspieszyć rozwój kobiecej piłki nożnej, która i tak przeżywa w ostatnich czasach rozkwit – zauważył Guy-Laurent Epstein, dyrektor UEFA ds. marketingu.

– Wspólnie z Visa zapewnimy fanom niezapomniane przeżycia podczas wszystkich rozgrywek futbolu kobiet organizowanych przez UEFA. Dodatkowo zawarta umowa partnerska pomoże nam stworzyć jedyną w swoim rodzaju platformę, która zaprezentuje światu bohaterki boisk – zakończył Epstein.