Ze świata 30 października 2018

Finały MLB za nami

Dziewiąty tytuł World Series dla Boston Red Sox przyciągnął blisko 19,5 miliona interakcji w social mediach.

Moment kulimnacyjny sezonu 2018 w lidze Major League Baseball był najpopularniejszym wydarzeniem sportowym w minionym tygodniu w USA. Zawodnicy z Bostonu pokonali Los Angeles Dodgers 4:1.

 
Suma interakcji była mniejsza, niż przed rokiem, gdy na Twitterze, Facebooku i Instagramie zwycięstwo Houston Astros – również nad Dodgersami – skomentowano 26,1 mln razy. Jednak tam rozegrano aż 7 pojedynków, w związku z czym średnia ilość interakcji na mecz była wówczas niższa o ponad 170 tysięcy.
 
Spośród sponsorów World Series, największą popularność w mediach społecznościowych zyskał Taco Bell, dzięki aktywacji corocznej akcji "Ukradnij Taco". Kampania zapewniająca darmowy zestaw tego przysmaku w USA opiera się na zdobywaniu kolejnych baz przez zawodników w finałach World Series.
 
World Series to potoczna nazwa finałów MLB, o które walczą zwycięzca National oraz American League.