Ze świata 23 października 2018

Szarapowa rozstanie się z Nike?

Maria Szarapowa pogodziła się z tym, że jej wartość biznesowa zmniejsza się w szybkim tempie.

Nike jest sponsorem technicznym rosyjskiej tenisistki od momentu ukończenia przez nią 11 roku życia. 31-letnia zawodniczka zdaje sobie jednak sprawę, że jej czas dobiega końca.

 
Przez długi czas Szarapowa była jedną z najlepiej opłacanych kobiet w sporcie, jednak współpraca z Nike została zawieszona w 2016 roku, gdy w jej organiźmie wykryto zabroniony środek – meldonium. Współpracę wznowiono, gdy sąd uznał, że Szarapowa nie zażywała go w celu polepszenia swoich wyników sportowych.
 
Tenisistka wróciła do gry po 15-miesięcznym zakazie w 2017 roku. Nie prezentuje już jednak tak wysokiej formy, jak wcześniej, zajmując obecnie 29 miejsce w rankingu WTA.
 
Sama Szarapowa przyznała ponoć ostatnio, że nie spodziewa się przedłużenia umowy z Nike, która wygasa wraz z końcem 2018 roku i opiewa na kwotę 10 milionów funtów rocznie.
 
Zwłaszcza w sytuacji, w której Nike chce podpisać umowę z Naomi Osaką.