Ze świata 7 czerwca 2018

UEFA dokonuje zmian w identyfikacji

Liga Mistrzów UEFA od sezonu 2018/2019 będzie mieć nowy, bardziej estetyczny wygląd. UEFA zdecydowała się na modyfikacje w identyfikacji wizualnej rozgrywek.

Odświeżony branding został zaprojektowany tak, aby był bardziej elastyczny i opiera się na takich elementach, jak hymn, stadion i trofeum. Niebieska paleta kolorów kojarzona z meczami Champions League została wzbogacona o nowe akcenty – magentę i cyjan – w celu zapewnienia świeższego wyglądu.

 
– Liga Mistrzów UEFA jest marką rozpoznawalną na całym świecie, zarówno w sporcie, jak i rozrywce. Odświeżenie marki maksymalizuje możliwość angażowania fanów w nowych technologiach i na różnych platformach – mówi Guy-Laurent Epstein, dyrektor ds. marketingu UEFA Events SA.
 
UEFA znana jest z tego, że co trzy lata – gdy dochodzi do kolejnych sprzedaży praw do transmisji i sponsorowania – analizuje tożsamość marki i dokonuje jej pewnych modyfikacji. W porównaniu z poprzednimi zmianami, te są jednak dużo śmielsze. 
 
Identyfikacja wizualna została opracowana przez TEAM Marketing AG oraz londyńską agencję DesignStudio.