Ze świata 2 czerwca 2018

Liga Europy odsłonięta na nowo

Po zakończeniu sezonu 2017/18 UEFA zaprezentowała nową tożsamość rozgrywek Ligi Europy UEFA. Co się zmieniło?

Marka od początku inspirowana była silną więzią między piłkarzami i fanami, a nowa identyfikacja wizualna marki kładzie większy nacisk na dynamikę oraz skalę tego ogólnoeuropejskiego turnieju.

Chociaż kluczowe elementy tożsamości graficznej, a mianowicie logo i kolory, pozostają nienaruszone, wizualna ekspresja tych elementów nabrała większego charakteru.

Guy-Laurent Epstein, dyrektor ds. marketingu UEFA Events SA, powiedział: – Zaktualizowana tożsamość jest odważniejsza niż do tej pory. Pomoże nam wyróżnić się i nawiązać porozumienie z fanami na wielu płaszczyznach.

Przeformułowanie tej "fali energii" ma również na celu, obok innych elementów brandingowych, zwiększenie możliwości współpracy między UEFA i jej partnerami, co ostatecznie doprowadzi do powstania pełnego produktu.

Za projekt odpowiada agencja Turquoise. Jednym z jej głównych celów było stworzenie kompozycji łatwiejszej do wykorzystania na platformach cyfrowych, mobilnych oraz społecznościowych.

To jednak nie wszystko. Powstał również nowy hymn dla Ligi Europy, za który odpowiada MassiveMusic. Łączy elementy nowoczesne i klasyczne. Jest hołdem dla tradycji rozgrywek, ale zwraca się ku przyszłości.

Całość zmian podkreśla piłka, która została przygotowana przez nowego sponsora i dostawcę futbolówek, czyli japońską firmę Molten (czytaj więcej >>).