Ze świata 19 grudnia 2011

ManUtdBook już wkrótce?

Manchester United rzuca wyzwanie Facebookowi. Wciąż panujący mistrzowie Anglii zatrudnili agencję, która ma stworzyć ich własny portal społecznościowy.

Według szacunków działaczy "Czerwonych Diabłów" klub ma około 660 milionów zwolenników na całym świecie. Biorąc pod uwagę fakt, że nie każdy ma dostęp do internetu i tak daje to brytyjskiej ekipie szerokie pole do popisu.

Choć Alex Ferguson nie darzy portali społecznościowych sympatią, to jego piłkarz, Rio Ferdinand (1,6 miliona zwolenników) na Twitterze, wykazuje sporą aktywność. Sam klub nie miał jednak długo oficjalnego konta na Facebooku, a Twitter śledzi tylko 28 tysięcy kibiców.

Ta cyfrowa izolacja ma zmienić się w ciągu najbliższych dwóch lat, kiedy powstać ma serwis społecznościowy dla fanów Manchesteru United. Ma on przyciągać ekskluzywnymi materiałami wideo, a piłkarze mają dostać polecenie transferu swoich kont z innych mediów społecznościowych właśnie tutaj.