Ze świata 1 grudnia 2011

Milan doceniony w Chinach

Adriano Galliani odebrał w imieniu AC Milan wyróżnienie Chińskiego Zespołu Sportowego Roku. To jedna z najbardziej prestiżowych nagród nadawanych w Azji.

\"\"Kryzys strefy euro i pogorszenie sytuacji fiskalnej w Stanach Zjednoczonych spowodował, że Azja to obecnie ziemia obiecana dla europejskich klubów.

Znaczenie AC Milan na chińskim rynku doskonale przedstawiają liczby – Chiny to 18% całej działalności Adidasa, a 37% stanowią produkty tego koncernu odzieżowego oznaczonego logiem AC Milan. Biorąc pod uwagę, że firma ubiera takie kluby, jak Bayern Monachium, Chelsea Londyn i Real Madryt, jest to wynik imponujący.

Według badań Titan Sports Milan to najbardziej popularny klub w Chinach, który włada lokalnym rynkiem w 31%. Nawet FC Barcelona, czy Manchester United, które uważane są za królów chińskiego podwórka nie generują takich przychodów.

Jednym z udanych manewrów promocyjnych była organizacja finału Superpucharu Włoch w Chinach. Spotkanie TIM Super Cup obejrzało łącznie 72 miliony widzów w Chinach i 300 milionów ludzi na całym świecie. Wynik ten sprawia, że mecz był najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym w tym azjatyckim państwie.

AC Milan w końcu ma także swoją szkółkę w Hongkongu, a prowadzone są rozmowy w sprawie umów partnerskich z dwoma profesjonalnymi zespołami.