Ze świata 27 listopada 2011

Glasgow otwiera się na Azję

Szkocka piłka zaczyna ekspansję na rynek indyjski. Zarówno Celtic Glasgow, jak i Glasgow Rangers doceniają możliwości promocji w tym azjatyckim kraju.

Prawie 1,2 miliarda ludności sprawia, że jest się czym dzielić, jeśli chodzi o liczbę piłkarskich fanów. Oba kluby z Glasgow, które rządza w lidze szkockiej mają w swoich składach piłkarzy z Indii więc starają się to wykorzystać.

– Jeżeli Chhetri i Lalpeklua sprawiają, że popularność ligi wzrasta, to trzeba to wykorzystać – pisze jeden z indyjskich dziennikarzy.

– Glasgow Rangers ma potencjał, aby zwiększyć liczbę swoich kibiców nawet o 50 milionów. Fakt, że szkocka ekstraklasa będzie pokazywana w Indiach znacznie przyspieszy ten proces. Piłka nożna to temat numer jeden, a ludzie w mniejszych miastach siedzą do późna w nocy, aby tylko obejrzeć mecz – dodaje publicysta.

Glasgow Rangers walczy już o uznanie lokalnych fanów. Mecz ligowy z St. Johnstone był transmitowany na Twitterze w urzędowym języku indyjskim (hindi), a w planach jest także komentarz w języku pendżabskim (około 28 milionów użytkowników na całym świecie) i urdu (160 milionów).