Ze świata 3 lipca 2016

LaLiga nie szuka sponsora

LaLiga, organ zarządzający dwiema najwyższymi piłkarskimi klasami rozgrywkowymi w Hiszpanii, zakończył ważny etap.


Wiadomo było, iż po sezonie 2015/16 zakończy się współpraca ze sponsorem tytularnym, firmą BBVA.

Długo rozważano różne modele nazewnictwa. Ostatecznie poinformowano, iż rozgrywki będą się nazywać LaLiga i LaLiga2.

Przypomnijmy, iż grupa bankowa wspierała organizację od sezonu 2006/07. Wówczas druga klasa rozgrywkowa została przemianowana na Liga BBVA. Dwa lata później umowę poszerzono, a nazwę przeniesiono na najwyższą ligę. Zaplecze nazwano Liga Adelante. Takie wersje pozostały do ukończenia sezonu 2015/16.

W maju prezes LaLiga, Javier Tebas, zaproponował, aby przyjąć podobny model sponsorski do tego wdrożonego przez Premier League. Innymi słowy chodzi o rezygnację ze sponsora tytularnego, a podpisanie umów z szeregiem głównych partnerów.

Teraz tylko się to potwierdziło. W oficjalnym oświadczeniu poinformowano, że jest to „strategiczna decyzja” oraz jest to „sposób na wzmocnienie zaangażowania LaLiga na rzecz własnej marki”.