Ze świata 12 marca 2016

Nie wszyscy skreślili Szarapową

Marija Szarapowa, gwiazda światowego tenisa i sportu, ma problem związany z aferą dopingową. Jednak nie wszyscy sponsorzy odsuwają się od Rosjanki.


Informowaliśmy o odsunięciu się od tenisistki Nike, Porsche i TAG Heuer. Inną drogą podążyła firma Head, która dostarcza rakiety dla zawodniczki.

– Przez dekadę Marija Szarapowa była wzorem i uczciwą kobietą, która inspirowała miliony fanów na całym świecie, by grali w tenisa i oglądali ten sport. Uczciwość i odwaga, z jaką poinformowała o swoim błędzie, są wspaniałe. Firma Head jest dumna z tego, że wspiera Mariję obecnie i będzie to robić w przyszłości. Zamierzamy przedłużyć z nią kontrakt. Ogłosimy to w najbliższych tygodniach lub miesiącach – zaznaczył w oświadczeniu dyrektor generalny firmy, Johan Eliasch.

– Bezspornym w środowisku naukowym jest, żeby meldonium znacząco zwiększył wydajność, to dzienna dawka musi przekraczać 1-2 mg. Według prawnika Mariji przyjmowała ona znacznie mniejszą dawkę. Wobec braku dowodów na to, że złamanie przepisów było świadomym działaniem ze strony Rosjanki w celu poprawy gry lub uzyskania nieuczciwie przewagi rozpatrujemy to w kategoriach niezamierzonego błędu – podsumował.

Head współpracuje z Rosjanką od 2011 roku.