Ze świata 25 kwietnia 2015

Kolejny skalp Nike

Było bardzo wielu chętnych na podpisanie kontraktu z Chilijską Federacją Piłkarską (ANFP). O nową umowę walczyła rzecz jasna Puma.

Dotychczasowy sponsor techniczny reprezentacji liczył, że podobnie jak w 2011 roku, także teraz wygra bitwę z napierającymi Amerykanami z Nike i Under Armour, jak i z Adidasem.

Tak się nie stało, a nowe stroje, począwszy od tegorocznego Copa America, dla Chile przygotuje Nike. Szacuje się, że potentat zapłaci rocznie około 7 milionów dolarów, co jest kwotą dwukrotnie wyższą niż dotychczasowe przelewy od Pumy.

Kontrakt został zawarty na osiem lat, zatem Chilijczycy wzbogacą się w tym okresie o 56 milionów.

To kolejny przykład dużej aktywności Nike na rynku reprezentacji narodowych. Dopiero co pisaliśmy o umowie z Nigerią, a przecież wcześniej zawarto porozumienia także z federacjami z Chin, Norwegii i RPA.