Ze świata 22 kwietnia 2015

Philips znika

Klub, który dopiero co zdobył mistrzostwo Holandii – PSV Eindhoven – od sezonu 2016/17 nie będzie reklamował na koszulkach rodzimej firmy.


Kontrakt z jednym z głównych sponsorów zmieni swoją formę. Philips pozostanie w strukturze sponsorskiej, jednak nie będzie już prawdopodobnie płacić rocznie od 5 do 7 milionów euro.

Reklamy firmy z Eindhoven na trykotach piłkarzy widniały od 1982 roku. Zresztą skrót PSV oznacza Philips Sport Vereniging, gdyż w 1913 roku zespół został założony przez pracowników Philipsa.

Holenderskie media temu tematowi poświęciły sporo miejsca. Wydaje się rozsądną opinia, według której dla Philipsa współpraca z klubem piłkarskim na takim poziomie była nieopłacalna dla obu stron. PSV wyszło na prostą, ma bardzo ciekawy skład, zdobyło tytuł, zatem jest w doskonałym momencie do podjęcia negocjacji z nowymi partnerami. Z kolei firma powoli zmienia strategię handlową.