Ze świata 9 grudnia 2014

Rekordowa kasa w kobiecym sporcie

Wiele się mówi o nowej umowie Women's Tennis Association (WTA) z Perform, liderem w dystrybucji i komercjalizacji treści sportowych poprzez platformy cyfrowe.


Kontrakt zawarto na dziesięć lat i będzie obowiązywać od 2017 do końca 2026 roku. W tym czasie WTA otrzyma 420 miliony euro.

Na mocy porozumienia powstanie także nowa spółka WTA Media, która oprócz produkcji z meczów singlowych oraz deblowych na poziomie półfinałów i finałów, przedstawi także treści o charakterze informacyjnym i magazyny.

Jak zapowiada szef WTA, Stacey Allaster, dzięki temu partnerstwu będzie możliwe wdrożenie nowej strategi transmisji, która opiera się na pokazaniu 2 tysięcy głównych meczów w singlu. Każdy z nich pozwoli na globalną ekspozycję nie tylko zawodników i imprez, ale przede wszystkim partnerów.

Innymi słowy, można spodziewać się jeszcze więcej treści na platformie TennisTV.com, jak i oficjalnych kanałach WTA.

Taki kontrakt jest największym przedsięwzięciem w historii praw medialnych w sporcie kobiet.