Ze świata 8 listopada 2014

Nowy sponsor główny Ajaxu

Od stycznia 2015 roku na koszulkach Ajaxu Amsterdam nie będzie już logo firmy ubezpieczeniowej Aegon. Zastąpi ją platforma medialna Ziggo.


Firma będzie nowym sponsorem strategicznym klubu do 30 czerwca 2019 roku. Rocznie holenderski klub zarobi 8 milionów euro. Dodatkowo przedstawiciel Eredivisie może otrzymać do 2 milionów w europejskiej walucie, co jest uwarunkowane wynikami sportowymi.

Jak przyznał CEO Ajaxu, Michael Kinsbergen, Ziggo to „nowoczesna i ambitna firma z dużą ilością młodych ludzi wśród pracowników”.

– Okazja, by zostać nowym sponsorem głównym Ajaxu, pojawia się rzadko. Ziggo (…) ma teraz możliwość zaprezentowania się w wyjątkowy sposób – dodał z kolei przedstawiciel sponsora, Baptiest Coompans.

Aegon był głównym sponsorem klubu od sześciu lat. Jednak już jakiś czas temu firma zapowiedziała, iż nie będzie dłużej współpracować z Ajaxem.