Koszulki żyłą złota
Z najnowszych zestawień finansowych wynika, że kluby uczestniczące w Lidze Mistrzów zarabiają krocie na koszulkach, w których występują ich zawodnicy.
Nie od dziś wiadomo, że w świecie piłki nożnej koszulki meczowe są ważnym źródłem dochodów. Nie chodzi jedynie o sprzedaż ich replik, ale przede wszystkim o reklamy na nich umieszczone oraz wpływy gwarantowane przez sponsorów technicznych.
W Lidze Mistrzów UEFA sezonu 2013/2014 występowały 32 drużyny z 18 państw. W sumie otrzymały one w ciągu roku 340 milionów euro za sprzedaż miejsca na koszulkach sponsorom. Kolejne 300 milionów euro zarobiły zaś na sponsorach technicznych.
Warto zaznaczyć, że w Lidze Mistrzów obecnych było jedynie czterech producentów strojów. Duet Nike – Adidas dostarczył zaś koszulki dla 28 z 32 drużyn występujących w kończącej się edycji tego pucharu.