Social media coraz ważniejsze
Okazuje się, że znaczenie mediów społecznościowych dla świata sportu jest coraz większe. Dowodem mogą być wyniki najnowszych brytyjskich badań na kibicach.
Żyjemy w czasach, w których media społecznościowe typu Facebook czy Twitter powoli zaczynają dominować nad mediami tradycyjnymi. Dowodem potwierdzającym tę tezę mogą być wyniki badań przeprowadzonych przez firmę IMG Consulting.
Okazuje się, że z mediów społecznościowych bardzo chętnie korzystają osoby w wieku od 16-29 lat czyli bardzo cenna grupa wiekowa ze względu na jej dużą podatność na konsumpcyjny tryb życia. Zbliżając się do powiązań ze sportem zaznaczyć trzeba, że aż 35% ankietowanych kliknęło „lubię to” na profilach swoich idoli sportowych na Facebooku czy Twitterze.
Co ciekawe w dniu meczu ulubionej drużyny kibice o wiele częściej zaglądają na Twittera niż na inne portale społecznościowe szukając na nim treści sportowych niemal dziewięć razy dziennie. Warto również zaznaczyć, że 44% respondentów śledzi swoje ulubione marki na Twitterze czy Facebooku.
Te statystyki jasno pokazują, w którym kierunku zmierzać będą działania marketingowe największych firm związanych ze sportem.

Redakcja Sport Marketing
Więcej Ze świata
Duńczycy wyrównują budżety kobiecej i męskiej reprezentacji piłkarskiej
Duńska federacja piłkarska (DBU) ogłosiła, że budżet kobiecej reprezentacji w piłce nożnej wzrośnie o cztery miliony euro w nadchodzących latach, a do 2028 roku zrównają się z budżetem drużyny męskiej. Taki krok ma na celu promowanie równości w sporcie oraz zapewnienie lepszych warunków dla piłkarek.



