Ze świata 8 lipca 2014

„Czerwone Diabły” w Adidasie

Od dłuższego czasu mówiło się dość głośno o pożegnaniu Manchesteru United z Nike. Tak też się stanie. Sezon 2014/2015 będzie ostatni dla amerykańskiego giganta.


– Każde partnerstwo czy to z klubem czy z reprezentacją ma być korzystne dla obydwu stron. Warunki, które znalazły się w odnowionej ofercie nie stanowią dobrej wartości dla akcjonariuszy Nike. Jesteśmy dumni, że nawiązaliśmy współpracę z nimi (Manchesterem United – przyp.) przez ostatnie dwanaście lat i nadal będziemy sponsorować klub do końca sezonu – czytamy w oświadczeniu Nike.

Nowym sponsorem zostanie Adidas. I choć obie strony nie potwierdziły jeszcze tych informacji to klub zarobi rocznie ponad 60 milionów funtów ze sezon. Będzie to na pewno duża różnica względem umowy z Nike z 2002 roku, na mocy której United dostawali minimum 23,3 miliona funtów rocznie.

Kontrakt z niemiecką manufakturą ma zostać zawarty na dziesięć lat. Warto napomknąć, iż od 1980 do 1992 roku Adidas ubierał już Manchester United.

O lukratywną umowę, oprócz obecnego sponsora technicznego i Adidasa, walczyły także Puma oraz Warrior.