Ze świata 18 lutego 2014

Adidas pokazuje koszulki

Adidas – oficjalny sponsor Mistrzostw Świata FIFA 2014 - zaprezentował rezerwowe zestawy meczowe swoich partnerskich reprezentacji.

Na boiskach Brazylii w trakcie Mundialu aż siedem drużyn będzie walczyło w strojach adidas: Argentyna, Meksyk, Niemcy, Kolumbia, Rosja, Nigeria oraz Japonia.

Zestawy narodowe zostały zaprojektowane i wyprodukowane przy użyciu technologii adizero, przez co stały się lżejsze i lepiej dopasowane do ciała piłkarzy. Dzięki temu zawodnicy będą czuli się bardziej komfortowo, a ich gra nabierze szybkości. Trykoty na Mistrzostwa Świata są o 40% lżejsze niż te z roku 2012 i są najlżejszymi, które kiedykolwiek wyprodukował adidas.

Osobna historia stoi również za stylistyką poszczególnych uniformów. Przygotowanie projektów zestawów zostały poprzedzone specjalną sondą w każdym z krajów, podczas której młodzi fani piłkarscy wypowiadali się o tym, dlaczego są dumni ze swojego kraju i drużyny. Zostało to odwzorowane na reprezentacyjnych koszulkach.

Argentyna: w kraju tango – jak popularnie określa się Argentynę – największą religią jest jednak futbol. Koszulka Albicelestes jest świadectwem bezwarunkowego poparcia całego narodu dla drużyny i wiary w jej sukces na boiskach odwiecznego rywala. Złoty kolor znajdujący się w herbie i połączony z niebieską barwą koszulki, symbolizuje lata chwały i sukcesów Mistrzów Świata z roku 1978 i 1986.                

Meksyk: Koszulka Potomków Azteków, nawiązuje do historycznych barw, w których reprezentacja Meksyku grała w finałach Mistrzostw Świata w Urugwaju (1930 r.) a także na mundialu w Szwecji (1958 r.). Czerwień i czerń są hołdem dla piłkarskiej pasji narodu oraz podkreśla jego walecznego ducha.
 
Rosja: Przygotowanie tego projektu zostało oparte o zdjęcia Ziemi, wykonane przez rosyjskiego satelitę „Elektro-L”. Zarys naszej planety został umieszczony na koszulce w formie jasnoniebieskiego półkola. Oddaje to perspektywę, z której Jurij Gagarin widział Ziemię
z kosmosu w 1961 r.                                

Hiszpania: Obrońcy mistrzowskiego tytułu po raz pierwszy w historii, wystąpią w koszulkach
w takiej kolorystyce. Jaskrawy, zielony kolor na czarnym tle ma pomóc wyróżniać się hiszpańskim kibicom w trakcie gorących, brazylijskich nocy podczas turnieju.
                                             
Niemcy: Poziome czerwono-czarne pasy znalazły się z kolei na trykotach Niemców. Nasi zachodni sąsiedzi zagrają w takich barwach po raz pierwszy. – Te koszulki wyglądają świetnie. Przypominają mi stroje Flamengo Rio de Janeiro, więc na pewno przyniosą nam szczęście w Brazylii – stwierdził Mesut Oezil. Poziome pasy oznaczają ducha zespołu oraz pełną integrację drużyny na boisku. Koszulka odzwierciedla również modę i styl życia młodych ludzi
w Niemczech.