Ze świata 17 lutego 2014

Sponsoring się nie opłaca?

Jeśli pokładać wiarę w wyniki najnowszych badań sponsorowanie sportowców przez firmy związane ze sportem zupełnie mija się z celem.

Wyniki badań agencji marketingowej Threepipe mogą podważyć sens wspierania sportowców przez firmy związane ze sportem. Okazuje się bowiem, że dla 77 procent konsumentów w wieku od 18 do 24 lat podczas zakupów żadnego znaczenia nie ma powiązanie marki ze sportem.

68 procent zaś nigdy nie zauważa z jaką marką afiszuje się sportowiec podczas swoich występów. Co ciekawe jedynie osiem procent badanych potrafi połączyć Usaina Bolta z firmą Puma, a dla 6,8 procent znajoma jest współpraca Lionela Messiego z Adidasem.

Co ciekawe statystyki te wyglądają o wiele lepiej jeśli nie chodzi o firmy związane ze sportem. Aż 38 procent konsumentów łączy Jessice Ennis-Hill z firmą Santander, a 31 procent jest świadoma kooperacji Usaina Bolta z Virgin Media.