Ze świata 10 czerwca 2014

Alibaba kupuje potentata

Chińska firma e-commerce Alibaba pozyskała 50 procent udziałów w zwycięzcy azjatyckiej Ligi Mistrzów – klubie piłkarskim Guangzhou Evergrande.

Umowa jest warta około 192 miliony dolarów i jest ostatnią z serii głośnych przejęć firmy, która szykuje się do wkroczenia jeszcze w bieżącym roku na rynek Stanów Zjednoczonych.
 
Pozostałe 50 procent pozostał w rękach Evergrande Real Estate i jego właściciela Xu Juayina, który nabył klub w 2010 roku.
 
Ciekawą rzecz powiedział prezes Alibaba, Jack Ma: – Sądzę, że niezrozumienie piłki nożnej nie ma znaczenia. Nie rozumiem także sprzedaży detalicznej, e-commerce czy internetu (…) Nie będziemy inwestować w futbol, inwestujemy w rozrywkę. Przyszłością strategii Alibaba są zdrowie i rozrywka.
 
Firma jest odpowiednikiem eBay w Chinach, ale rozwija także się w wielu innych aspektach. Obecnie eksperymentuje z wiadomościami błyskawicznymi, poprzez niedawno nabytą usługę on-line Tango.