Ze świata 9 czerwca 2014

Sony wywiera presję

Czołowy ze sponsorów FIFA, Sony, zaczyna wywierać presję na organizacji w kwestii śledztwa w sprawie wyboru Kataru na gospodarza mistrzostw świata w 2022 roku.

Sony zaczęło naciskać po ujawnieniu nowych faktów przez dziennikarzy „Sunday Times”. Także inni partnerzy mają dość zamieszania. Adidas zwraca uwagę FIFA, że zamieszanie nie jest korzystne ani dla samej organizacji, ani tym bardziej dla jej partnerów. 
 
Także BP, Coca-Cola i Visa są zaniepokojone sytuacją. Jednak, czemu nie można się dziwić, do sprawy podchodzą w sposób chłodny. 
 
Natomiast ich obawy przed negatywnym wpływem na wizerunek są jak najbardziej na miejscu. Tym bardziej, że wiele z nich posiada długoterminowe kontrakty z FIFA. Adidas dla przykładu ma umowę aż do 2030 roku.
 
I choć prezydent FIFA – Sepp Blatter może być stosunkowo odporny na skargi z krajowych federacji, a także od polityków, to już perspektywa utraty ważnych sponsorów może dać do myślenia.