Ze świata 16 października 2014

Heineken za Budweisera

Ważna zmiana partnera w Major League Soccer. Budweiser nie będzie dłużej oficjalnym browarem rozgrywek. Zastąpi go Heineken.


Umowa wejdzie w życie z początkiem stycznia 2015 roku i będzie obowiązywać przez cztery lata. Szacuje się, że MLS zarobi na kontrakcie ponad 40 milionów dolarów.

Co ważne, w kwocie zawarta jest tak zwana opłata za zobowiązania mediowe i marketingowe. Wynosi ona 3 miliony dolarów rocznie, a zatem jest trzykrotnie większa niż w przypadku dotychczasowego partnera.

– Szukaliśmy w USA partnera, z którym moglibyśmy wykorzystać nasze dziedzictwo. MLS bardzo dobrze pasuje do naszej układanki, którą rozpoczęliśmy w Europie – powiedział Nuno Teles, dyrektor marketingu Heinekena w USA, nawiązując zarazem do sponsoringu Ligi Mistrzów UEFA.

Kooperacja z Budweiserem trwała od 1996 roku.