Ze świata 19 czerwca 2013

Adidas z rekordową sprzedażą

Adidas zamierza osiągnąć w 2014 roku rekord sprzedaży w dziedzinie produktów piłkarskich. Kwoty nie są liczone w tysiącach, ani nawet w milionach.

Jak poinformowali przedstawiciele Adidasa na konferencji w Herzogenaurach, firma planuje w przyszłym roku sprzedać akcesoria piłkarskie, za kwotę – bagatela – 2 miliardów euro.

– Piłkarskie Mistrzostwa Świata to idealny moment, aby podsumować naszą dotychczasową strategię marki i ugruntować pozycję na pierwszym miejscu w światowym futbolu. – przeczytać można w oświadczeniu prasowym.

Jako oficjalny sponsor, dostawca i licencjobiorca piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA, Adidas dostarczy zarówno piłkę meczową imprezy, jak i ubierze oficjeli, sędziów i wolontariuszy.

Począwszy na drugiej połowie 2013 roku, Adidas ma startować z kolejnymi kampaniami marketingowymi, które przygotują firmę do rynkowych szturmów.

– Wykorzystamy rozgrywki do udowodnienia naszej wielkiej wiedzy w tym zakresie i pokazania fanom technologicznego know-how. Tworzymy technologie, które pomagają graczom i ich drużynom. Znów będziemy o krok z przodu przed innymi. – mówi Markus Baumann, Senior Vice-President Adidas Football.

Wzrost Grupy Adidas doskonale widać na przykładzie Ameryki Łacińskiej, gdzie ostatnia dekada była dominacją tego producenta na tym rynku.

W ogólnym rozrachunku, umowy podpisywane przez firmę zdają się być strzałem w dziesiątkę. W portfolio Adidasa znaleźć można Leo Messiego (Złota Piłka), Chelsea FC i FC Bayern (triumfatorzy Ligi Mistrzów), a cztery z ośmiu drużyn na Pucharze Konfederacji, grają w sprzęcie niemieckiego koncernu odzieżowego.